111112

Heeeej !

Har kommer ett inlagg ifran Tamale !
Just nu sitter vi pa internet uppe i Tamale efter att ha akt buss hela natten, 13,5 timme. Men det va en fin buss, en bekvam fin buss med battre stolar an vad det ar pa flygen ;) haha. Sa bekvamt har vi inte suttit pa ar och dar kanns det som ! Vanligtvis brukar man sitta som svettiga packade sillar, men inte inatt inte. Istallet envisades dom med att ha pa hogsta AC:n. Vi fros ihjal och jag fattar fan inte att ghanianerna inte gjorde det.
Resan gick bra iallafall och verkligen snabbt. Det var riktigt mysigt ! Vi fikade var fika och grejer, laste och lyssnade pa musik :) Det ar ju synd att ghanianerna alltid envisas med att visa dessa javla filmer ocksa art man an ska aka. Och hogsta volym saklart, alltid !
Nu vantar vi pa att buss nummer tva ska aka, 13.30. En fem timmars resa som tar oss ut till Mole. En kanske inte lika bekvam resa. Imorgon och mandag spenderar vi pa safarit :)

Allt ar bra pa barnhemmet ! Det ar sjukt intensivt, men anda sa mysigt. Nu har man kommit in i rutinerna och kommit barnen narmare. Riktigt mys att fa sma ensamstunder med dom :)
Agnes ar en av de vuxna som ar pa barnhemmet. Hon bor dar. Det ar hon som gor all mat till oss och barnen och skoter allt de dar. Hon ar jatte go ! Mot oss ar hon jattegullig.
Sen har vi Cecilia med. Det ar hos henne alla de andra volontarerna bor. Hon ar val typ larare, och har lite lektioner med de aldsta barnen pa formiddagen. Allt ar lite halvdant. Men hon ar ocksa jattego :)
Mums Care ar verkligen ett bra barnhem for volontarer ! Man skoter de mesta sjalv, allt ar valdigt fritt, man far vara med barnen hur mycket man vill, man har chans att forandra och forbattra, man far leka och pyssla och aa, det ar verkligen bra !
Nu ar det jag, Anna och Isabel som ar de svenska som ar kvar. I torsdags kom tre nya. En tysk, en hollandsk och en fran schweiz.

Kanns galet att vi bara har tre heldagar kvar pa barnhemmet eftersom vi ska resa sista veckan. Jag har suttit och funderat lange pa vad jag ska gora med alla mina leksaker oh grejer jag har med mig. Jag vill gora nagonting bra sa det kanns bra for mig att lamna over det. Jag vill inte bara ge hela feta pasen till Agnes och Cecilia, de vuxna som ar pa barnhemmet, och sen lata de vara. Da laggs det i forrad och grejer... Jag vill ge allt personigen till var och en av barnen. Sa de verkligen fa anvanda sig av sina saker och leka med dom. Och det kommer jag att gora ! Funderar pa att gora typ som sma godispasar till varje barn och fylla de med typ en varsin leksak, lite svenskt godis och lite annat smatt o gott. Typ paketutdelning :) Kanske slipper alla jamforelse och saker da, eftersom jag inte har samma saker till alla... Det ska nog losa sig :)

Jaja, jag kor val lite svar pa kommentarer har da, haha:

Maggan: Kanon ! Jag kommer och jobbar torsdag ! Den 29:e ar fortfarande oklart. Det har varit jatte mysigt ! Men tror tyvarr att jag inte kan...angrar jag mig sa hor jag av mig ! Skont att allt ar bra hemma :) och va bra att Gustav fyller pa frysforradet ;) haha ! Forresten sa kommer jag att va i Salen samtidigt som Gustav och Linn ! Det blir skoj :) Kram

Anne: Jadu Anne det blir ju verkligen nagonting att ha med sig ! Du far val dra i vag med hela familjen ;) haha, eller ni kanske nojer er med en skon solsemester istallet. Ratt skont de med :)
Haha, na pratar han fortfarande sa mycket om mig ? Tordde att de skulle do ut med tiden haha.. ska bli intressant och se hur han reagerar nar jag traffar han :) Hoppas allt funkar bra i skolan ! Och att ni hade ett skont lov. Kraaam pa dig !

Mormor: Jag hoppas verkligen du foljer min blogg nu pa din sprillans nya surfplatta nu da ;). Haha. Grym 70 ars present !

Sofia: Hej Sofia ! Va kul att du skriver :) Ja Aniinas namn kanner jag igen ifran volontarbockerna vi har pa barnhemmet haha :) Sjalvklart halsar jag Agnes ! Ha det bra :) Minna





Kommentarer
Postat av: ebba

vad roligt att du har skrivit mer saknar dig vad är det för mer saker du har jet dom en mitt gamla gosedjur vad gör du ha det så bra hälsningar ebba

2011-11-13 @ 11:35:58
Postat av: Maria Karlsson

Hej minna!

Vilket äventyr!!!

Roligt att läsa allt du har varit med om och se alla bilder. (din far berättade om bloggen)

Skönt att det har blivit bra till slut, ha det så gott.

Håll munnen stängd när du sover så ingen tittar in ;)

Kram fr Maria o övriga på hovdingeg 16

2011-11-13 @ 21:51:32
Postat av: Maria Karlsson

Hej minna!

Vilket äventyr!!!

Roligt att läsa allt du har varit med om och se alla bilder. (din far berättade om bloggen)

Skönt att det har blivit bra till slut, ha det så gott.

Håll munnen stängd när du sover så ingen tittar in ;)

Kram fr Maria o övriga på hovdingeg 16

2011-11-13 @ 21:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0