111114

Heeej !

Jag ar trott. Det kan jag ju borja med att saga. Haha ! Nu sitter vi i Tamale igen efter att ha tagit bussen fran Mole kl 04.00 i morse. Lyckades hitta ett riktigt flott internet cafe har for att fordriva tiden till kl 16.30. Da hoppar vi pa nattbussen igen for att ta oss hemat. Resorna har gatt bra och jag hoppas att sista langa strackan lyckas flyta pa bra den ocksa. I och for sig kan man inte ta sig nagonstans utan kaos och dramatik, men bara man haller humoret uppe sa, haha..
Forresten, vi bestamde oss for att aka hem en dag tidigare, sa nu far vi en extra dag pa barnhemmet :)

Igar var vi pa safari. Pa morgon gick vi walk safari och pa eftermiddagen akte vi jeep safari. Det var coolt och vi sag fullt med antiloper, apor, babianer, faglar, vartsvin och vi lyckades aven sen en badande elefant ! Jag maste saga att jag ar lite besviken pa safarit...for de forsta ar ju servicen helt galen har i Ghana. Kass. Typ overallt. Man fick ingen information for fem ore. Hade man fatt de sa kanske man hade kunnat planera sin tid lite battre. Jag ar inte missnojd med anda inte helnojd. Hade varit kul att se lite fler roliga djur. Men vi sag ju iallafall en elefant :) Nu later jag supertrakig !

Jag ser fram emot de kommande dagarna pa barnhemmet. Det ska bli mys och jag hoppas hinna med sa mycket som mojligt med barnen :)
Om 13 dagar sa ar jag hemma, sa tiden kommer att ga snabbt nu. Sa nu far man se till att ta vara pa tiden och njuta av att fa umgas med barnen och forsoka att ta in sa mycket som mojligt av Ghana.
Nasta sondag sager vi hej da till barnen och barnhemmet  for att sedan pa mandag morgon bege oss till Green Turtle Lodge :) ett litet hotell som ligger precis vid havet. Alla sager att det ar otroligt vackert dar och att dom har god mat sa vi ser verkligen fram emot de :) ! Sen fredag morgon aker vi till Accra och sover over pa Hostelet dar Tina och de andra finns. Och lordag 23.00 aker vi hem. Det kommer bli kanon !
Minna

Naaa, jag tror jag blir helt galen ! Bilderna vill absolut inte in !

Jag har lanat lite bilder fran Jossan istallet...



Glada vanner 03.54 i morse.



I vantan pa safariguiden. Ghanatider....dvs lang vantan.



Gummistovlarna pa !



I tystnad nar vi fotar elefanten !















Utsiktsplatsen vid hotellet.


Kommentarer
Postat av: Josefine & Lisa

Hej! Vi är två tjejer som ska åka till Ghana och jobba på mums care childrens home om ungefär en vecka. Roligt att läsa din blogg :) Vad kostade det med safari och hur lång tid tog det att ta sig dit ungefär? :)

2011-12-08 @ 22:46:09
URL: http://ghanavolontarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0