I Paradiset sover man med moss och duschar med odlor

Veckan och helgen efter Mole var vi pa barnhemmet hela dagarna. Det har varit sa mysigt !
Forra onsdagen kirrade jag en massa till barnhemmet. Eftersom jag blivit sponsrad med lite pengar for att lagga pa barnhemmet sa la jag eftermiddagen i Swedru for att kopa en massa.
Varje barn fick en varsin ny handduk, en varsin sponge (skrubbsak) och ett par kalsonger eller trosor var. Det blev lyckat och barnen var glada !
I lordags blev barnen kanske annu gladare. Eller ja, dom blev det :) ! Da hade vi namligen var "Surprise" ! Vi hade gjort sma pasar till alla barnen och till Agnes och Cecilia. Pasar fyllda med godis, kakor, juice, leksaker, ballonger, dockor, gosedjur, sapbubblor, pennor och ritblock. Sa himla kul var det och alla blev saaa glada !
Tack Lions och Rotaryd !

HADE PRECIS SKRIVIT VARLDENS LANGSTA INLAGG OCH ALLT RADERADES !
Behover jag saga mer an sa......

I sondags var jag med barnen, Agnes och Cecilia i kyrkan och denna gangen var det inte allt for farligt. Det var tillochmed intressant, lite.. Na men for det forsta var vi inte dar i 4 timmar, som forsta gangen, utan 1,5 timme och de timmarna var fyllda med dans, gladje och musik !
Sondag eftermiddag packade vi vara saker och spenderade sista tiden barnen. Pa kvallen tog jag fram tomteblossen och eftersom det passande nog var stromavbrott sa var det alldeles kolsvart och barnen tyckte det var haaaftigt !

Mandag morgon var det dags att saga hej da till barnhemmet och barnen. Det kandes bra men lite tarar falldes sjalvklart anda.. For min del var det val tyngst med de aldsta barnen..det kanns som det forstar mer. Nar jag sa hej da till alla slog det mig hur det verkligen ar. Gang pa gang faster barnen sig vid personer som kommer dit men som tillslut maste lamna dom. Hela tiden. Det slog mig ocksa att det ar sa har dom har det. Barnen har inga foraldrar, ingen familj. Dom bor dar. Dom sover, ater, badar, leker, brakar, gar i skolan. Allt. Dom gor allt dar.
Tror man kommer forsta det mer och mer med tiden. Tror det ar svart att ta in allt under tiden man ar dar och sarskillt nar man bor dar. Redan nu, tre dagar sen jag lamnade, borjar mer flyta in..man borjar forsta mer.
Men det kanns bra att lamna nu. Jag har gjort det jag kunnat. Jag har gett sa mycket jag kunnat av mig sjalv, jag har gett dom min gladje och karlek och dom har gett mig av deras gladje och karlek. Underbart ! Ar glad att jag hunnit med att gora allt jag velat ocksa. Kanns inte som jag missat nagot. Nagra extra dagar med barnen hade inte skadat, det hade varit mys. Men annars kanns det otroligt bra.

Jaa, och nu till overskriftens innehall...  
Mandag morgon begav vi oss alltsa till Green Turtle Lodge. En 6 timmars trotro resa. En resa med kackerlackor pa fotterna. En resa som gick bra men sista timmen var en bumby ride om man sager sa. Har aldrig varit med om nagot liknande !
Precis alla har pratat om vilket helt underbart paradis detta ar att det ar helt otroligt. Otrolig mat, superpizza och allt ar bara sa bra ! Sa sjalvklart hade jag ju varldens bild i huvudet pa hur underbart det skulle va !
Stranden ar otroligt fin ! Lang vit vacker strand ! Ett stalle dar man for forsta gangen under sin Ghanavistelse fick vara ifred. Skon kansla.
Bungalowsen lag precis vid stranden och utanpa var allt sa charmigt. Bungalows med halmtak, precis som man forestallt sig. Nar vi kommer in ar det forsta vi upptacker: Ingen flakt ! Doden. Vi har sovit utan flakt senaste manaden och det ar precis lika jobbigt varje kvall innan man somnat ! Pa vara vita lakan ligger sma sma svarta korvar som jag tycker ser ut som musbajs men jag kastar snabbt ner det pa golvet och forsoker fa bort den hemska tanken. Inte moss i paradiset val ?
Forsta kvallen kom och det var dags att lagga sig. Jag kan saga att halmtak inte ett dugg charmigt langre ! Inte nagonstans. Halmtak..hmm, ett perfekt stalle for moss, kackerlackor, odlor och andra roliga sma djur att befinna sig i. Moss, kackerlackor, odlor och andra roliga sma djur som vi horde krafsa runt i taket, dag in och dag ut och hela natterna. Fruktansvart ! Tre natter spenderades dar och jag vet inte hur manga ganger vi alla fyra har vaknat och viskat "ar ni vakna?" "JAAA, jag vaknade for fan av mossen!" Haha sakert tre ganger per natt !
Jag kan saga att mossen hade otroligt livliga diskussioner under natterna. Hemska natter ! Bokstavligt talat !
Vi sov tre natter dar sen pallade vi inte trycket.

Nu befinner vi oss i Cape Coast igen, pa alskade Oasis, haha ! Har ar ett dorm (delat rum med andra) battre an rummet pa Green Turtle. Dock var ju anda stranden otrolig pa Green Turtle och vi har badat i stora harliga vagor ! Love.
Vi spenderar natten har och imon halva dagen pa stranden :) pa eftermiddagen sticker jag och anna till Accra, dar vi spenderar sista natten pa hostelet innan vi aker hem lordag 23.00. Imorgon skiljs vi alltsa fran vara Ghanavanner. Ghanavanner som nu ar riktiga vanner. Kanontjejer !

Idag kommer inga mer bilder. Bast sa. Sa inte datorn gar sonder...
Nar jag kommer hem kommer bloggen fyllas med bilder. Fullt med bilder :) kul !

Nu sager jag hej da fran Cape Coast, Ghana. Vi hors kanske pa lordag, annars hors vi igen fran Sverige. Weeeeei :) !
Ska bli underbart att traffa min fina familj och min fina pojkvan ! Det ska bli underbart att komma hem till mitt hem, till Sverige till toalett, till dusch, till rinnande vatten, till svensk mat, till svenskt godis, till julen, till snon. Aaah men typ till allt ! :D

Jag har fixat tva manader i Ghana !

Minna


Kommentarer
Postat av: Sandra

Och hem till mig ju!!!!!!!<3

2011-11-24 @ 23:15:00
Postat av: Anonym

Fantastiskt!!!



Shit,, det har redan gått två månader och äventyret börjar ta slut ( för denna gången kanske:0;-)

Sér fram emot att få höra om det och se foton.



Å, VÄLKOMMEN HEM!!!



Kramar Anne

2011-11-25 @ 21:35:58
Postat av: Mamma

Välkommen hem gumman Kram Mamma

2011-11-26 @ 07:56:57
Postat av: Morbror

Välkommen hem, snö lär det inte bli men det andra går nog att ordna.



Många kramar fam Gunnarsson

2011-11-26 @ 12:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0