Jag haller huvudet hogt !

Jaaaa men sjalvklart glommer jag bade kamera och kamerasladd ! Nothuvud !

Aja...
Jag och Anna kom i mandags till vart nya barnhem iallafall. Vi packade vara saker pa morgonen och vantade sedan bara pa att nagon skulle komma o hamta oss. Detta skedde sedan tillsut 16.10...drygt. Hela mandagen madde jag daligt. Madde illa, ont i huvudet, kande mig hangig och toabesoken var val inte av de roligaste slag om man sager sa. Val framme pa barnhemmet sa spydde jag efter ett tag. Madde sadar igar med, men idag mar jag prima !

Iallafall, barnhemmet ligger i Senya. Mum's Care Children Home.Jag tror att allt kommer bli bra dar, tillslut ! Och det kanns skont ! Detta ar ett mindre barnhem med cirka 20 barn, sa det ar valdigt mycket lugnare an pa vart forra barnhem med 85 barn.
Pa barnhemmet ar nu fyra svenska tjejer till. Eller tillochmed fem, Evelina kom idag med. Sa det ar Elin, Elin, Louise, Isabel och Evelina och allt funkar bra :)
Vi badar barnen pa morgonen, sedan kakar vi frukost. Efter frukost har vi lite lektion med barnen. Typ lite enkel matte, engelska, djur, manader, siffror osv med de lite storre. Och med de mindre ritar vi lite och kor lite enkel engelska och sa. Innan och efter lunch tar vi det bara lugnt och ar med barnen :) Pa eftermiddagen gar vi en runda och sen badar vi dom igen innan kvallsmat. Sa allt kanns bra, och det kommer nog kannas battre nar man kommer in i det mer och antligen tillsut far till en vardag har nere i Ghana. Vi bor pa barnhemmet vilket anda funkar bra. Man kan ga ifran lite om man kanner for det och man kan va med barnen pa kvallen innan de lagger sig och sa.
Barnhemmet ligger vid kusten, sa imon ska vi ner till stranden med barnen :)

Nu hoppas jag pa fa att vara frisk, pallar inte va sjuk. De lilla ja va sjuk sa blev jag typ jatte depp. Haha sa nu far jag halla mig frisk. Kvallen innan vi stack fran familjen fick vi namligen Cancakes. Typ de varsta jag nagonsin atit. Och jag ar inte krasen vid mat ! Sag ut som en brod deg som smakade sur filmjolk. Ah assa det smakade verkligen gammalt. Helt galet ! At bara tva tuggor av de, va helt omojligt att fa i sig. Men jag inbillar mig fortfarande att det var de som gjorde att jag blev daligt..men jag vet inte haha !

I helgen maste jag fa in bilder ! Har ju sa mycket jag vill visa !!!
Annars hoppas det ar bra med alla :)
Idag ar det den 2a november och min och Salims dag. Om tva manader, 2a januari, har vi varit tillsammans i 5 ar. Oooj.. <3 :)

Vi hors i helgen, da ska vi besoka vastafrikas langsta vattenfall och aka till en Beads Factory. Typ parlor. Beads bar valdigt manga har som smycken och nastan alla tjejer bar det runt sina hofter, inklusive alla vi tjejer haha :) vi kopte de i helgen i Cape Coast och jag tycker det ar jatte fint :) Dock sa bar vi val inte de pga ratt syfte haha..man bar det for att se till att man ska ga upp i vikt, nar den har blivit for litet sa har man liksom lyckats och da maste man byta langd.

Minna

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman Härligt att det blev bra till slut.

Grattis på eran dag. Det var väldigt vad barnen badas.

Häftigt syfte med pärlorna det hade ju varit bra om det varit så här , då hade man legat bra till.

Ha så gott kram från en trött mamma ( vi var ju på 50 årsfest igår till halv 5)

2011-11-06 @ 17:38:56
Postat av: ebba gunnarsson

hej jag hoppas att du har det bra vad gör du från familjen gunnarsson

2011-11-07 @ 20:05:30
Postat av: ebba gunnarsson

hej jag hoppas att du har det bra vad gör du från familjen gunnarsson

2011-11-07 @ 20:06:34
Postat av: Maggan Rosenberg-Key

Tjena!! Ja så är lovet slut tyvärr!!!!. Men det var härligt att vara ledig. Hundutställningen gick mycket bra. Jag hade 5 st egna uppfödningar med mig alla blev placerade ( det var 89 mopsar). sämst 4;a i sina klasser bäst gick det för min gamla mops lille som blir tio i mars han blev 2;a av alla raser på lördagen och det är många raser som tävlar som veteraner. Linn har varit hemma i helgen ,var här i går kväll och drack tea. alltid kul att se henne. Gustav`s Molly ( tax) har jobbat bra i skogen de sköt 2 rådjur för henne i helgen så husse är nöjd!!!!

I morgon blir det ett besök på Huseby julmarknad,

Kram Maggan.

2011-11-07 @ 23:34:54
URL: http://minnaghana.blogg.se/
Postat av: Mormor Morfar

Hej. Gumman hoppas allt är bra, sitter vid köksbordet med min nya surfplatta. Kramar mormor och morfar

2011-11-08 @ 12:44:12
Postat av: Maggan Rosenberg-Key

God afton!

Torsdag blir bra om du kommer i v 48, När du ska hem kan vi dta senare,Malin( williams Malin tar månd.onsd och fredag. Glöm inte att du är välkommen med oss till skinnarna på tisdagen d,29. Meddela om du vill ha bagett,mums!!!!Kram Maggan ,

2011-11-08 @ 22:59:38
URL: http://minnaghana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0