Jag och mina hariga ben !

Yeees, Im so fresh har nere assa ! Jag kan saga att det ar helt omojligt att va det ! Man ar standigt svettig, smutsig och luktar illa, haha.

Jag borjar med att slanga in en massa bilder, sa att jag hinner med de idag :)

Okej. Jag mar bra ! Idag kanns allt bra faktiskt. Det har varit tungt men pa vart "nya" barnhem sa ar det bra. Vi bor ju pa barnhemmet sa det ar langa intensiva dagar. Men vi gor absolut det som vi kom hit for att gora ! :) Det kanns skont !
Vet inte vart jag ska borja... men pa dagarna umgas vi med barnen, hela dagarna. Det ar mysigt ! Vi ritar, parlar, malar naglar, hoppar hopprep, busar, gor armband osv...

Vi hade inneboenden odlan i vart rum ett antal dagar. Nu har inneboenden bytts ut mot en mus. Inte ett sa lyckat byte..... uuh. Haha, na men nu har vi inte sett den pa nagon dag sa vi hoppas vi skramt bort den :) haha...

Pa fredag ger vi oss ut pa ett litet aventyr. Vi ska ta oss upp till Northern Region, nastan langst upp i Ghana. Och dar ska vi ut till Mole National Park. En resa som kommer att ta oss cirka 18 timmar. Kommer bli galet haha. Vi ska bo pa ett hotell pa safarit och vi ska aka pa jeepsafari och promenera i national parken. Sa det kommer bli grymt ! :)

Ar ni sugna pa att lasa lite mer eller se bilder, checka in tjejernas bloggar:

Anna: http://annasghana.blogg.se/

Jossan:
http://www.resansomblevav.blogspot.com/

Maja: http://minemale.blogg.se/volontaren/





Deborah, jag och Dorcas





Har bor jag !



Tvillingarna Akotey och Tetteh



Lite bad :)







Edmond :)



Wli Waterfalls. Vastafrikas lagnsta vattenfall.



Flatorna akte ur. Orkade ha dom i 1 vecka och 1 dag.... haha











Mums Care Childrens Home



Intar tvattpossition


Jag och Pius :)



Sota Eva



Jag och Akotey



Har har vi Grace :) Har har jag precis gett henne ett gosedjur som ar hemifran kusin Ebba :) Hon blev superglad !








Nana Yaw med sina rosa naglar :)



















Kommentarer
Postat av: Nicolina

OOOh vad häftigt & kul med jeepsafari till helgen! Söta bilder på barnen & måste säga att jag gillade flätorna;)

2011-11-09 @ 17:43:26
URL: http://nicooolina.blogg.se/
Postat av: Mamma

Åh Minna vilka underbara bilder Äntligen blev det som ni ville, Ha en härlig helg och var rädda om er. Kram Mamma

2011-11-09 @ 18:47:03
Postat av: Jonna Brandt

Minna det märks att du trivs! Detta är verkligen det du ska göra!

:)

2011-11-09 @ 18:49:14
URL: http://jontanbrandt.blogg.se/
Postat av: ebba gunnarsson

hej minna jag såg att hon blev jätte glad och vad fina

bilder jag saknar dig jätte mycket hoppas du har det bra vad gör du alla saknar dig jätte mycket jag längtar så mycket kan du berätta vad nästan alla heter lite mer hur kan du komma i håg alla dom konstiga namnen jag såg vad lockig du blev i håret hälsningar

alla i familjen gunnarsson

2011-11-09 @ 19:10:01
Postat av: Andrea

Hejsan Minna!

Jag har vatt lite dålig på att läsa din blogg, men nu har jag minsann läst all din text o spanat in alla fina bilder! Jisses vilket äventyr, det är till och med så jag saknar Tanzania. Vad trist att din första tid inte blev så lyckad, men från och med nu kan det bara bli bättre, eller hur!?! :) Vad härligt att ni hittar på så mkt tillsammans på helgerna, njut av safarin o se till att du inte blir jagad av en flodhäst!

Ha det massa bra, kramar från Hstad!

2011-11-09 @ 23:56:23
Postat av: Sandra

Åh vilka underbara bilder och jag vill bara krama dom söta barnen. Det syns att du är omtyckt!!:):) ta hand om dig!! Kram<3

2011-11-10 @ 21:06:50
Postat av: Sofia

Hej!



Jag var i ghana i somras, och var lite på moms care bla över en helg, då en vän jobbade där i fyra månader (april-augusti). Själv jobbade jag på en skola utanför Swedru. Ville bara säga att det är så himla roligt att läsa din blogg, speciellt när man själv har varit där! Samtidigt är det helt sjukt att se och få veta att allt verkligen är precis som vanligt, och se bilder på en säng man sovit i som nu är så galet långt borta och känns som ett helt annat liv - även fast det bara var några månader sedan.



Hälsa Agnes om hon kommer ihåg Aniinas vän Sofia :) Njut av tiden som är kvar och hoppas turen upp till norr går bra!



Vänliga hälsningar, Sofia

2011-11-11 @ 23:31:33
URL: http://fiaighana.blogspot.com
Postat av: elinmahrs

Hejsan!!

Jag har själv varit på Mum´s Care och att se dina bilder får mig verkligen att sakna barnen.. Krama om dem så gott från mig :) hoppas du har det bra!!

2011-11-18 @ 14:51:30
URL: http://elinmahrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0