Jag och min fejkade vigselring !




Jaaaa sa sant som skrivet. Har nere ar jag namligen bade forlovad och gift ! De ni. Och ja Salim det ar du som ar min man, haha. Har nere gar jag runt med en HM guld ring pa mitt ringfinger och ser glad ut (Anna var forberedd och hade kopt 10-pack ringar hemifran). Jag kor standigt med att jag ar gift har nere, sa ar det. Den stilen far man kora har nere for att slippa jobbiga ghanianer. Javligt svart att fa vanner har eftersom det kanns som alla har en baktankte till varfor dom pratar med en. Haha. Na kanske inte alla, men javligt manga iallafall.

I vilket fall sa hade vi var sista dag pa dagiset i torsdag, skont. Och vi fick reda pa att pa mandag eftermiddag flyttar vi till Sinya. En by langs kusten till ett nytt barnhem. Det kanns bra !

Idag ar det sondag och nu i helgen har vi varit pa Oasis igen i Cape Coast. Vi har besokt tva olika slavslott, Elmina Castle och Cape Coast Castle. Det var intressant och skrammande men ocksa otroligt vackert. Cape Coast ar ju verkligen en fiskestad och Elmina Castle lag vid en liten fiskeby, sa mysigt och intressant att se. Jag ar makta imponerad av att se hur de tar sig ut till havs i sina tra fiskebatar, typ langa bredare kanoter i tra. Manga man som sliter och ror och ror for att komma genom vagorna och strommen och ta sig ut pa oppet hav. Helt otroligt. Och annu mer otroligt ar nog nar de drar upp dessa langa fiskenat. Verkligen jatte manga man som sliter och drar for att fa upp de jattelanga naten. Jag kan sitta lange och bara kolla pa de.

Vi har sedan bara legat och softat pa stranden och igar eftermiddag var en sa bra eftermiddag. Vi lag pa stranden, laste, solade och badade. Senare pa eftermiddagen blir det svalare och det var sa skont att bara ligga dar. Titta pa nar barnen och killarna spelar fotboll pa stranden och fa se solen ga ner. Det va vackert !

Nu hoppas jag fa upp lite bilder ! Om inte sa kommer de formodligen fler pa onsdag :)

Minna

Tydligen vill inte fler bilder upp idag...men ska forsoka pa onsdag. Jag svarar pa lite kommentarer istallet. Och eftersom jag fortfarande inte vet hur man svarar pa kommentarer i kommentarsfaltet sa svarar jag pa dom har !

Maggan: Jag kan jobba onsdag och torsdag 30 nov och 1 dec. Funkar det ?

Louise: Ja jag horde detta av pappa, och jag ska med :D har snackat med Linn :) va kul att du bestamde dig for Osterrike, blir nog kanon :)

Herlof: Gu va kul att lasa din kommentar, haha :). Jaaa jag ska med till Salen :), synd att inte du ska !
Har nere ater vi mycket ris och Yam. Yam smakar som potatis och ar gott. Vi ater ocksa riceballs, som det later, risbollar. Vi ater mycket fisk, Stue varenda dag typ. Det ar typ krossade tomater, lok, fisk och en javla massa krydda. Allt vi ater ar valdigt starkt. Vi ater aven lite soppor till rideballsen och sa. Till middag ater vi nastan alltid bananer och grannuts, typ jordnotter fast godare. Maten funkar bra for mig an sa lange :). Men jag tycker inte om plantains och redred. Plantains ar typ varma bananer, som nastan alla andra gillar forutom jag. Och redred ar typ bonor i nagon sas. Saa, nu fick du en ltien uppdatering i ghaniansk mat :)
Jaa du, min pannlampa funkar fortfarande rattsa bra ;)

Hinner inte svara pa fler nu, far svara pa resten pa onsdag :) !!


Jag och goa Maja pa stranden i Cape Coast !



My och jag pa hotellets restaurang !

Jag och My pa hotellets restaurang ! Dagens lyxkvallsmat: Hamburgare, pommes och ketchup

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fina fina Minna!! Hoppas du mår bra och att du är rädd om dig!:) hur känna det att vara gift?;)

2011-10-30 @ 16:47:09
Postat av: Maggan Rosenberg-Key

Grattis till giftemålet !!!det går fort för en del!!!HAHa. Det blir toppen att du vikkar tisdag och torsdagi den veckan (48), Låter härligt med solen och stranden. I går bra väder i dag dimma och regn , men så är det . Nu är det höstlov för elever och assistenter, Men vi lärare jobbar månd.tisd,

urtråkigt. Sedanska jag njuta av ledighet och göra ordning två mopsar som ska ställas ut på lördag i Växjö. En stor utst. där Jag har med mig 5 st från mig. Två vänninor kommer ner från Stockholm på fredag och bor till Söndag. Ska bli mycket trevligt.

Hoppas det blir bra i nya byn . Kram MAGGAN

2011-10-30 @ 19:52:34
URL: http://minnaghana.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej det låter som ni har haft en härlig helg.Och du Minna kommer du ihåg det där som vi sa när du var liten om att man får svart tunga, din måste vara åtminstone mörkgrå....Ha de gott kram mamsen

2011-11-01 @ 22:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0